ending

気付いてみたらわたしはここに六週間いたんだっておもう。


f:id:mnnmkum:20160225073622j:image

最初は1週間泣き続けて、そこから毎日長い長いと言いながら充実した毎日を送っていた。

そこには親や友達、関わってくれる人のサポートがあって、日々わたしにLINEだったりブログだったり、Twitterだったり、連絡をくれるみんなの存在がわたしはほんとに嬉しくて。

ありがとうございます

セブ島にきて、わたしは日本が好きと言うことを実感できて、たくさんの経験をして。

感性を磨く、っていう、昔先生に習ったような言葉を実感できた。

わたしは留学に来たことをほんとによかったと思います。

そして、留学中に出会えた人たちはそれぞれほんとに素晴らしくて。お姉さんとして、慕えた人やわたしと一緒に行動してくれた人にもほんとうに感謝しています

金曜日にはこの学校で卒業式が行われます。

わたしはスピーチをしなくてはならないとBIGイベントが待っています

でも、ここでの経験だったりわたしの人生を考えるとこれから先どんなことでも乗り越えられるって自信もついたから自分に自信をもって、帰国します

今日も一人で買い物に出て、アイス食べたり自分らしくをモットーに過ごすことができました

今日も1日幸せでした

スピーチ内容

〈Sixweeks were very long for me.However,I was able to experience thigs by going places on the weekend.I have met wonderful friends.I want to say thank you to my teachers who taught English to be easy for me. When I arrived here,to learn English, I felt that it's better for me to  be back in  Japan and work as a nurse.Because English is very difficult for me.I think English is not so interesting but I tried my best to learn. I enjoy my life here.my gool,in the future is to speak English well,and I want to encourage the patients in the hospital where I am working.I'd like to tell them “fight.never give up.”samething when me learn English “keep on fighting.that's all thank you”〉